Главная » Статьи » Олимпиады и конкурсы. » 9 класс. |
Електричні прилади.
1.Що
спільного і різного в роботі амперметра і вольтметра? (спільне: ел.прилади, магнітна дія, клеми, стрілка, шкала, полярність при підключенні ...; різне: вимірюють різні величини, різні способи підключення) 2.Як будуть змінюватися покази амперметра в електричному колі послідовно з’єднаних елементів, якщо його переставляти в різні точки кола? (покази не зміняться, висновок з л.роботи) 3.Як виміряти опір провідника, якщо відсутній омметр? (через амперметр, вольтметр) 4.Яку фізичну величину вимірює електролічильний в квартирах? (роботу ел.струму, ел.енергію) 5.Який зв’язок між Дж і кВт·год? (1 кВт·год = 3,6 106 Дж) 6.Повзунок реостата пересунули від середнього положення до виходу. Як і чому при цьому зміниться сила струму в послідовному колі? (зменшиться, бо збільшиться опір) 7.Амперметр розрахований на вимірювання сили струму до І0, а треба виміряти силу струму в n разів більшу. Що для цього треба зробити? (паралельно увімкнути шунт певного опору) 8.Якщо вольтметр розрахований на вимірювання напруги U0, а треба виміряти напругу в n разів більшу. Що для цього треба зробити? (послідовно з вольтметром увімкнути додатковий опір) 9.Яка різниця між гальванометром і амперметром? (гальванометр на шкалі може немає записаних чисел; або написані числа не пов’язані з амперами) 10.Яке призначення реостата? (регулювання сили струму) 11.Яка різниця між електроскопом і електрометром? (смужки – стрілка + поділки) 12.Чому амперметр не можна вмикати в коло без споживача? (малий опір, пошкодження амперметра або джерела струму) 13.Відомо, що амперметр має внутрішній опір. Яким має бути цей опір? (послідовне з’єднання амперметра – малий внутрішній опір) 14. Відомо, що вольтметр має внутрішній опір. Яким має бути цей опір? (паралельне з’єднання вольтметра – великий внутрішній опір) 15. В лимон вставили два цвяхи: залізний і мідний і дротами з’єднали їх з клемами гальванометра, який покаже наявність струму. Пояснити це явище. (два метали в кислому середовищі – гальванічний елемент) 16.Навіщо нитку розжарення електричної лампочки роблять у формі спіралі? (зменшується тепло віддача з газом і підтримується температура нитки) 17.Навіщо балон електричної лампочки заповнюють інертним газом? (щоб сповільнити випаровування нитки розжарення) 18.Чому дроти, по яких подається струм на електричну лампочку, практично не нагріваються, в той час як нитка розжарення накаляється до білого кольору? (опір дротів значно менший за опір нитки розжарення) 20. В чому принципова різниця між генератором і двигуном електричного струму? (генератор виробляє, а двигун споживає електричний струм) 21.Чому обмотку реостата не виготовляють із алюмінію? (такий реостат був би дуже великих розмірів, бо питомий опір алюмінію дуже малий). 22.Що і як змінилося на ділянці кола, якщо ввімкнений послідовно амперметр показує збільшення сили струму? (зменшився загальний опір ділянки кола, що привело до збільшення сили струму при незмінній напрузі). 23. Послідовне з’єднання провідників має одну практичну незручність. Яку? (при виході із дії одного елемента послідовного з’єднання , не працює вся електрична схема). 24.Чому не рекомендується вмикати в одну розетку через трійник кілька потужних електроприладів? (при такому вмиканні, з’єднання – паралельне, отже напруга не змінюється, сила струму різко збільшується, що приводить до перевантаження електромережі). 25.При якій умові вольтметр можна під’єднати до полюсів джерела струму? (якщо напруга на джерелі не перевищує межі вимірювання вольтметра) | |
Категория: 9 класс. | Добавил: list (15.07.2011) | |
Просмотров: 7181
| Теги: |
Всего комментариев: 0 | |